2010-05-04
 22:24:14

Pollen-allergi

Det är verkligen inte kul att vara pollen-allergiker. Jag kan inte vistas ute för länge och jag DEFINITIVT inte ha mascara på mig. Ögonen och näsan kliar så jag blir alldeles tokig. Anyhow..
Idag var jag ute och skritta Prisse, höll på att ramla av. Red han utan bomull och luva för att han ska vänja sig vid min röst och vid alla ljud runt omkring, men herregud var töntig han är. Han stannar jämt till och ska titta på allt, så himla nyfiken. Så istället för att skänkla han så använder jag rösten, idag använde jag höga smackningar. Vilken fart det vart :D Rakt upp och sen sken iväg, Ooops. Har iaf gjort upp ett träningsschema till han nu. Han ska köras måndag - onsdag - fredag. Däremellan tänkte jag skritta han i mån av tid. Tänkte köra på såhär i en månad ungefär och köra med pulsklockan en gång i veckan för att hålla på koll på pulsen. Sen tänkte jag köra intervaller en gång i veckan på rakbanan. (om jag kan hålla han) Först 4x600 i 1.40 tempo och sen öka distans och tempo efterhand. Shit vad intressant tänker alla nu. Lovar! Men varför ska jag sitta och hitta på massa saker att skriva om? Det är ju hästar som min vardag handlar om.
Annars har inte dagen bjudit på särskilt mycket. Satte på sele och huvudlag på alla hingstarna idag. Måste ha varit nått knäppt med dom idag. För alla reagerade på svanskappan. Vanligtvis är det bara Huricane som får lite adhd. Grejen med unghingstar är att man inte får vara för snäll. Är man det så blir man överkörd på en gång. Huricane kan bli stressad så han blir "farlig". En sån häst måste man ta det extra lugnt med. Annars får man ett helvete när vagnen ska på. Hingstar tycker jag överlag är väldigt dumma när dom är små. Inte dumma som i elaka utan som i korkade. Agerar först och tänker sen. Ston är oftast väldigt smarta och vet exakt hur dom ska bete sig. Rätt intressant det där med beteenden. Tänkte iaf fota alla hingstar och skriva lite om dom. Mina små pojkar :D
Alldeles precis skickade jag iväg en jobb ansökan hos en tjej i Eskilstuna. Har även tänkt söka tjänsten hos Per Lennartsson. Det skulle vara så perfekt, då kan jag bo kvar i nyköping :)
Nu tänkte jag faktiskt sova tror jag, hoppas även på att inte inlägget blir sådär ihop tryckt som alla andra.
M.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: